Första sittningen.

Mitt liv är lite ur led. Min värld visade sig se ut på ett anat sätt än jag hade hoppats. Men här sitter jag, med både liv och värld på något vis konstant. Det jag har kommit att konstatera är att det är dags för mig att ta tag i min förmåga att blunda för det jag inte vill se, för förr eller senare kommer det att bita en i röven vare sig man låtsas om att det finns eller inte. Jag har hamnat lite efter, så jag börjar med att berätta om steg ett i arbetet med mig själv.

Vad innebär ett förhållande för mig? Vad är viktigt och vad är inte viktigt? Vad är det som är centralt för mig i relationen till andra omkring mig?

Svaret är avancerat och komplicerat. Men i ett nät av ord, finner vi centrum av allt: Kärlek. Kopplat till denna fullständiga kärlek har vi Passion (nyfikenhet, framtidstro, humor, värme), Trygghet (lugn enkelhet, säkerhet, Självständighet, nyfikenhet, frihet, mognad), Respekt (ansvar, hänsyn) och Engagemang (gemenskap, gemensamma mål, ärlighet, vilja, kommunikation, omtanke). Det man nog kan sammansfatta det hela med är att i mina relationer vill jag ge allt, eller strunta i det. Jag vill inte älska någon lite, vara någons kompis ibland. Jag vill ÄLSKA den person jag älskar. Jag vill ha engagemang, passion, trygghet och respekt. Jag vill ge engagemang, passion, trygghet och respekt.
Annan form av kärlek är inget för mig. Vad detta innebär just nu, det kan inte ens jag veta.


Kommentarer
Postat av: essay writing

This picture is romantic, but sad


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback