Andra sittningen

Efter att ha konstaterat vad som är viktigast i en raltion för mig: Kärlek, Engagemang, Passion, Trygghet, Respekt och Engagemang, så får jag frågan: Gäller detta i relationen till dig själv?
Perplex ser jag ner på mitt papper och konstaterar: nej, inte alls. Min kärlek till mig själv svajar. Jag tycker att jag är en ganska så bra människa, men jag tycker inte att jag lyckas med det jag vill. Och jag låter mig aldrig komma undan med någonting. Om jag gör något dumt så kommer jag ihåg det och spelar upp det i huvudet om och om igen. Jag mobbar mig själv, retar mig själv, tråkar och tråkar och tråkar. Jag pekar ut fel och brister och låter mig aldrig komma undan med någotning. Jag har så mycket förståelse och förlåtelse för andra. Men aldrig för mig själv. Mitt Engagemang inför mig själv är inte vad det borde vara. Jag låter så många borden vara och har inte ögonen på målet. Jag engagerar mig i småsaker med det stora ramlar bort igen och igen. Jag har inte avslutat skolan, som jag vet att jag egentligen vill. Jag har inte satt ner foten och sagt ifrån när vägen börjat gå för mycket åt ett annat håll än dit jag vill. Min Respekt för mig själv är antingen eller. Antingen har jag för mycket eller ingen alls. Passionen inför mig själv är i princip bortblåst. Jag har inte varit passionerad infrö mig själv, snarare uttråkad. Jag är inte nyfiken på att utforska min själ och mina drömmar. Jag har ingen värme inför mig själv. Och tryggheten inför mig själv har enbart fokuserat på mig tillsammans med någon annan. Jag ensam har ingen trygghet. Jag är bara en halva och kan varken stå eller flyga för jag har bara ett ben och en vinge.

Men hur vill jag ha det då? Vad är det jag saknar? Vad ska jag sträva efter?
Jag vill känna Kärlek inför mig själv. Jag vill ha inre omtanke, värme och ärlighet. Jag vill se på mig själv med Glädje. Framtidstro, nyfikenhet, passion och humor. Jag vill kunna ta mig själv och det jag gör med en klackspark. Jag vill ha Självrespekt, ansvar, planering och hälsa. Jag vikk ha Förståelse och Förlåtelse. Och jag vill vara Trygg i mig själv. Ha frihet, lugn, enkelthet och självständighet i livet. Kunna vara själv. Kunna vara mig själv.

Kommentarer
Postat av: custom written essay

I think it`s very important not to forget about such things


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback