Tjejfesten som gnäggar och muar

Vi kände allihop att det var dags för en redig tjejfest med allt som hör det: mat, skvaller, drinkar, hångel (VA?!, jorå), så vi är ju inte sämre än att vi drar ihop en. Lite knytis sitter aldrig fel, så så fick det bli.
Dock kom vi på den brillianta idén att snittar och fördrinkar skulle intas utomhus, och självklart började det då att spöregna.

Maria och Ullis


Johanna och Marisa

Det fanns ju tak och drinkar, så det gjorde inte speciellt mycket inledningsvis. Men sen när vi insåg att påfyllningen fanns inimhus så trotsade vi förbud och vår egna förkunskap och sprang med dödsförakt genom regnet! Vi fick våra Pimms, och allt var åter gott.

Vi påbörjade hela resan så artigt och fint, stod i givakt vid det dukade bordet och väntade med spänd förväntan, dels på maten och dels på att få läsa de mystiska små lapparna som låg vid varje tallrik...



Ja, mästaren av lekar (Eeeeeh?) hade smällt ihop en liten "nu ska alla göra bort sig"-lek, och det hela började med att Johanna fick lyssna efter barnsnack, och när ett sådant dök upp sjöng hon "Du får inte stoppa köttbullar i näsan Marcus", varpå Majja ställde sig upp och applåderade i högan sky. När Majja gjorde detta blåste Ullis argt ut ett ljus och fräste fram ett ord som blrjade på B. Jag fick äran att då påstå att jag tände på detta och tände ljuset.



Det underbara var här att en av uppgifterna var att hålla ett kärlekstal om någon runt bordet och innan tänkte jag att "detta är ju något som alla klarar av, men Zandra kanske skulle tycka att det var mest jobbigt". Självklart var det Zandra som fick göra detta, varför blev jag ens förvånad? Efter viss tvekan gjorde hon dock detta med bravur och jag kan med gott samvete säga att hon klarade kvinndomsprovet och är nu officiellt en del av denna galna samling.



När talet var över var det Marisas uppgift att fylla på allas glas, vilket hon gjorde så snyggt att det tog ett par vändor innan någon fattade att detta var en del av leken. När Marias glad fylldes skrek hon "ALKOHOL!", varpå Emma skulle sätta servetten på huvudet och säga något om kor. Och självklart kom hon då in på sin dotter Lea, och leken började om igen. En lek som till och med jag kan gilla!

Vi snackade självklart en massa strunt oxå. Speciellt Majja som försökte övertyga oss andra om att Gunde Svan är liggbar. Det gick inte särskilt bra.



Värdinnan får aldrig vara med på bild, så jag har här tagit saken i egna händer.

När mat och chokladkaka (NOMNOM!) var över var vi plötsligt inte riktigt lika städade. Då blev det sanning eller konsekvens (men det blev nog bara sanning), och "jag har aldrig". Det är synd att man minns så lite dagen efter, för  man fick reda på en hel del saker, en del som man kanske inte hade velat veta egentligen :P



Vissa berättelser var mer beskrivande än andra :)



Och en del var bara absurda...



Johanna lever sig in....



Och Ullis tänker i sitt stilla sinne "Been there, done that".

Jag var förbannat nöjd och hade jättekul, och jag hoppas att resten kände likdant. Och det måste ju göras om inom en relativt snar framtid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback