Val, val, val...

Jaha.

Jag är skräckblandat förtjust över hur det gick för SD. Jag tycker att deras politik är skit, de verkar inte ha någon koll på någonting och jag är förfärad över att så många människor röstade på dem, eftersom det visar att folk har en främlingsfientlighet som kan bli farlig.
Men å andra sidan är jag nöjd över att politiker, medier, antirasistgrupper och andra motståndare fick en knäpp på näsan och fick se att demokrati inte är någonting som finns bara när man själv vill det. Demokrati är INTE att man går ihop och bestämmer vilka som får tala och vilka som skall tigas ihjäl. Demokrati skall vara en princip och jämlikhet där folket får bestämma och den stora gruppen bestämmer vem som får vara med och bestämma och vem som inte får det. Jag tror att det hade sett annorlunda ut om man inte gjort så stor sak av det. Det är ju trots allt inte smarta tjejer och killar som utgör SD.

Kommentarer
Postat av: Lixy

Vad tycker du om att Sverigedemokraterna kommit in i riksdagen?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback