Pizza-delivery guy är tillbaka!

idag var det ta mig fan ett riktigt gökbo i hallongrottan.
Jag hade smugit mig in i friviktsrummet för att leka lite med skivstången när jag såg att Dån-Johan, en tjock, flintskallig gammal gubbe som tror att han är skitbiffig och 25 (med världens fetaste guldkejda runt halsen), låg och tränade triceps med en skivstång (vilken förvisso bara vägde 30 kg, men såg stor och tung ut!). Jag tycker inte att Dån-Johan är nån speciellt trevlig typ, men han sköter sitt så då sköter jag mitt. Men när jag står där och tränar axlar i godan ro så kommer pizza-delivery guy in i friviktsummet och då vet man att det är kört att få nån form av träningsro. Han stånkar och han stönar, han stånkar, nästan skriker, slänger med vikterna och för en jävla massa liv. Då kommer Dån-Johan gående och muttrar. Pizza-delivery guy står och hoggar alla skivstänger, låter och härjar i sin egen värld med lurarna i öronen. Dån-Johan, den coola farbrorn, vet att pizzakillen inte hör honom så han spänner ut bröstet när han hämtar vikterna en meter ifrån mig och muttrar: "Men håll käften så din jävla idiot"
Jag står där och försöker lyfta skivstången över huvudet, men kan kappt hålla mig för skratt. Pizzakillen stånkar. Dån-Johan muttrar och lyfter nån enorm vikt som inte väger nått. Pizzakillen kastar sin skivstång. Dån-Johan blänger och spänner ut gubbmagen. Underbart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback