Insomnia.

Nu har det gått ungefär två veckor sen jag slutade sova om nätterna. Jag har inte haft några problem med mina arbetstider förut, men helt plötsligt slutade jag sova. Kom hem från jobbet vid 2.30 och kan fortfarande inte sova. Ligger och glor i taket. Vänder på mig. Försöker sova. Glor lite till. Suckar. Vänder på mig. Somnar nån gång vid 4 och försökert trots det att komma upp i god tid för att inte vända på dygnet. Det fungerar inte, nästa kväll ligger jag där igen och glor. Är hängig hela dagen men när kvällen kommer räcker inte tröttheten till.

Dagebs gymbesök blev sista spiken i kistan. Gjorde två övningar innan jag insåg att jag inte svettades - jag kallsvettades. Blev yr, höll på att fara i baken. Svettades som en gris, fastän jag bara varit där i 40 min. Körde försiktigt hem och lyckades ta mig in i duschen, men efter det la jag mig raklång i sängen och kom inte på upp på nästan två timmar. Jag låg där och stirrade upp i taket och kände för att bara bryta ihop.

Nu har jag sjukskrivit mig över helgen, bytt sängkläder, vädrat ur sovrummet, tänt avslappnade olja. Jag ska lägga mig i badet, ta ett par valerina och kanske till och med testa spikmattan. Nu MÅSTE jag väl ändå få sova?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback