5 års kärlek!

Igår firade vi 5 år, och det firades med en middag på Frank. Vi har hört mycket bra om den restaurangen, men aldrig riktigt fått tummen ur, men för den här speciella dagen ville vi har något annat än Varda. Så vi gick dit och möttes av de helsköna grabbarna som liksom lunkade runt i den lilla lokalen och småpratade och fick en att känna som att man var hemma i nåns vardagsrum snarare än i en restaurang.
Vi tog mod till oss, efter att ha frågat lite om varifrån de fått sitt kätt och om djuren varit schysst behandlade, att testa på Frank rules, dvs en meny med vinpaket som vi själva inte valde. Å herre jävlar vad bra det var!
Lite förbubbel för att komma i stämning. Två förrätter, tre fräscha med fisk och skaldjur (sötpotatis"taco", pilgrimsusslor och fisksoppa) och en carpachio med fårost som Thomas fick behålla själv, och fina viner till. Kalv med svamp och en tryffelpolenta som var så gott att det knullade i mun helt jävla enkelt. Och efterrätten... Pha!! Jag tycker INTE om lakrits, men fick en så hysterisk god efterrätt med viol och lakrits som jag höll på att smälla av, pga. Kärleksfull fru som jag är gav jag dock bort hälften till Thomas och slurpade i mig hand fräscha hallon- och persikodessert.

Men hej och hå vad gott det var! Så i framtiden måste vi nog gå dit och äta minst en gång i månaden. Jag säger bara det: Ack ack, det är så man blir religiös!


Kommentarer
Postat av: Herr Oma Eldnatt

Hallelujah! Praise the Lord!

...and his name is Frank!

Amen!

2010-09-29 @ 20:20:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback