Mission imposseble!

Jag har påbörjat uppdrag "förinta putmagen", även kallat "mission imposseble". I och med min sjukdomsperiod de senaste veckorna har jag lyckats tappa ett par kilo helt utan intention till detta, vilket fick bli startskottet för uppdraget. Planen är att försöka tappa några kilon till genom att komma in i en sund matrutin igen och komma igång med träningen efter mitt sjukdomsuppehåll. Dessutom ska jag lägga om min träning så att det blir kortare intervallträning men flera pass per vecka, samt att den största delen av intervallträningen hamnar efter styrketräningen istället för före. Sen kommer magens djupare muskler få arbeta mer, minst 3 ggr/vecka och jag ska skära ner träningen av magens sidomuskler till ett minimum (jag är mycket starkare i sidomusklerna än vad jag är i musklerna fram och då är det ju mycket roligare att träna sidorna... Vilket bara gör att jag ser bredare ut. Bra plan!). Så istället för en massa crunches med vikter som ger putiga muskler blir det nu andra övninger som gör mer på djupet, så ska nog det här lösa sig till slut om jag bara är envis. Nu kommer ju julen mitt i, men det får jag försöka se som en utmaning. Till våren ska jag ha en platt fin mage som jag ska strutta runt med i solskenet! Jag loooovar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback