Med risk för att vara tjatig...

Jag är så jävla trött på att man inte är värd ett skit om man inte klämmer ut en ungjävel ur muffen. Kan man inte ha ett egenvärde utan att vara förälder? I så fall har ju inte ungarna nått värde dem heller, så då finns det ju ingen anledning till att skaffa några då?

Kollade på Plastikkirurgerna och en kvinna sa "Jag måste vakna för jag är mamma".
Jaha? Så om du inte vore mamma så hade det inte spelat så stor roll om du dog där på operationsbordet? Då är ditt liv inget värt och det gör ingen skillnad om du finns eller inte? "Mitt liv börjde när jag fick mina barn", "Mina barn är mitt liv", "Hur kan man vilja leva utan barn?" eller "Att bli förälder är det viktigaste i livet". Det är ju skitbra att ni som har barn verkligen älskar dem, jag säger ingeting annat. Man SKA älska sina barn mest av allt på jorden och göra allt för dem. Men varför måste BARA dom betyda någonting? Lever ni inte för er partner, era föräldrar, era vänner? Njuter inte ni oxå av en skön massage eller en fin solnedgång ett glas vin med någon älskad? Jo, det gör nu ju, och klagar ständigt över att ni inte kan göra det oftare. Så varför är jag mindre värd än dig? Varför spelar det ingen roll om jag vaknar upp efter narkosen? Jag tycker att det är ganska viktigt att jag också lever, för jag gillar det. Fast jag tydligen inte har nån som hellst mening eller fyller något syfte.

Kommentarer
Postat av: Stina

here here!!!!vi som inte vill eller inte kan få barn är helt meningslösa. skylten "baby on board" väcker samma ilska hos mig,,varför inte ha en "30+ on board",,jag vill inte heller bli dödad i trafiken!!

2010-10-17 @ 11:37:29
Postat av: Pernilla

Klart som attan du har en mening och syfte! MAssor med massor. Det har vi alla! Finns ett gäng folk som brukar fråga om inte vi ska skaffa barn snart. Jag har börjat svara hur vet ni inte att vi försökt. För då blir dom så härligt tysta. Kanske det är lite elakt. Men nu för tiden orkar jag inte längre. Vill man ha barn, fint. Men jag vill inte och jag tycker det är fint också. Synd bara att inte alla fattar sånt. Vi får hänga ihop vi som inte vill.

2010-10-17 @ 18:01:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback