Back to life... Tattooed.

I fredags for vi iväg till Skåneland och kom fram vid 22.30. Sedvanligt bodde vi på Our House  ( http://www.ourhouseystad.com/ ) som ligger mitt emot vår gamla lägenhet. De är trevliga, tillmötesgående och mysiga och priserna är bra. Vi har börjat på i deras vandrarhem och där trivs jag grymt bra även om vi den här gången fick ägna oss åt att plocka bort ett stort antal slöa getingar som sov/var döda lite runtom i rummet. Detta hör dock till årstiden i gamla hus. På lördagsmorgonen var det bara upp och äta frukost innan det bar iväg till studion och armen min fick färg. Jag har ännu inte riktigt vant mig, men det är ingen idé att försöka göra det heller innan den är läkt för färgerna förändras så mycket när skorpan väl försvinner. Den som är intresserad kan kolla in Stinas hemsida http://www.eyescreamtattoo.com/






Så ska jag passa på att säga: alla ni som gärna vill tatuera er men tycker att det är för dyrt och därför går till någon nere i nån källare någonstans, tänk er för. Visst, det finns jättemånga oetablerade som är jätteduktiga, men det är trots allt så att de flesta som är riktigt duktiga har en etablerad studio, är kända och har hållt på länge. Det handlar inte bara om att vara duktig på att rita utan även att ha en bra tatueringsteknik och kunskap om färg, hygien, hudtyper, allergier, tryck osv. Spara pengar ett tag och gå till någon som vet vad den gör så slipper du ångra dig sen. Så, nu har jag mammat mig tillräckligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback