Otrohet?

Efter att det skrivits så mycket om olika kändisars otrohetsaffärer så dök en fråga upp i mitt huvud som jag tänkt förut men som nu är ännu mer aktuell eftersom jag nu är gift med mannen i mitt liv som jag älskar mer än allt och som jag har planerat att spendera alla mina dagar med tills dess jag dör. Frågan lyder: vad fan skulle man göra om man blev bedragen av den man älskar mest i hela världen? Jag känner att jag skulle bli tvungen att lämna honom. Jag kan ju inte vara med någon som inte repekterar mig, som inte talar sanning och som går bakom min rygg? Att veta att någon annan går runt och vet saker om mitt äktenskap som inte ens jag vet skulle kännas som det värsta sveket, för mitt äktenskap är heligt för mig.
Så jag skulle bli tvungen att lämna mannen som jag planerat mitt liv med? Inte för att jag vill utan för att jag måste? Det är inte ett val jag gör, utan ett val som han i så fall gjort. Men hur fan går man om han inte vill att vi ska separera? Hur klarar man av att göra det nät hela livet och alla planer man smitt för hela ens framtid bara går åt helvete?
Nä fy fan. Tur att det aldrig kommer hända. Så det så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback