livet nu.

Jag får väl lov att erkänna: jag är ganska nöjd med det liv jag lever. Kanske jag ska sluta kolla på vad "alla andra" gör och istället bara vara nöjd med det jag har. Det är så lätt att se alla som reser, får coola jobb, flyttar till andra länder, gör karriar osv och sen se på mig själv ovh undra "Varför sitter jag här?". Men sanningen är att jag sitter här för att jag vill det. Jag vill inte göra kärriär just nu, jag vill plugga, jobba lite och bara ha det bra. Jag vill inte flytta till något annat land, jag vill vara här med min karl och mina katter. Jag vill inte resa mer än vad jag gör och jag trivs bättre på ett vinslott i skåne än på en strand i afrika. Jag har testat.
Så jag knatar på, skriver på min uppsats, checkar av mina små extrakurser, jobbar på mitt jobb, är medmänniska emellanåt, tränar, umgås med mina vänner, tar hand om mina kissar och har det bara bra.
Varför inte?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback