Magnus Betnér

Jag blir så lycklig när jag hör någon annan uttrycka mina åsikter, och dessutom inför massor med folk, i Västerås, som är för upptagna med att garva läppen av sig för att förstå att merparten av dem som sitter i publiken är just de idiotiska, inskränkta miffon som han spyr ut galla över.
Men, för dem som faktiskt lyssnar, så är den arga lilla mannen både intelligent, beläst, och har grymt trevliga värderingar och åsikter. Det finns dock ingen anledning för mig att vilja umgås med honom, då han ständigt uttrycker sig om saker som jag själv brukar ha långa utläggningar om för alla stackare som orkar lyssna, så det skulle vara som att prata med sig själv. Med samma narcissistiska och självgoda eftersmak dessutom. Men det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man har rätt.
Han uttryckte mina åsikter om sverigedemokraterna, han uttryckte mina åskiter om feminism, om protstitution, om demokrati, svininfluensan, om sex osv. Det enda jag inte håller med om är att cannabis borde legaliseras. Jag bryr mig inte om det är mer eller mindre farligt än alkohol och eller hur politiken är motsägelsefull. Det jag bryr mig om är att det knappast behövs fler preparat som fördummar folk i den här världen, där George Bush kunde bli världens mäktigaste man, där alkoholen kostar samhället hur många miljoner som hellst varje år och där folk inte ens orkar tänka en enda tanke själva utan bara läser Aftonbladet och tror att de vet hur världen ser ut.
Däremot så kan jag skriva upp mig på hans lista över hur feminism egentligen ska se ut. Jag är så förbannat trött på att feminism enbart ska handla om att man inte får "vara dum mot tjejer". Ja, det är viktigt att vi får samma lön, att vi inte ska behöva vara rädda för att bli våldtagna när vi går utanför dörren, eller slagna av stora, stygga, karlar i deras liv, eller bli klappade på huvet om de har ett förslag eller idé på jobbet. Det är skitviktigt. Men det är väl för fan lika viktigt att arbeta för att inte gulla med tjejer bara för att de är tjejer! "Man får inte slå en tjej" är den sån sak. Varför ska man slå mågon alls? Är det ok att slå killar men inte tjejer, och i så fall, varför då? För att tjejer är svaga och kan gå sönder? För att tjejer inte är riktigt självgående och inte kan stå till svars för sina handlingar? De kanke har lite svårt att tänka själva? Jag kan tala om att om jag hamnar i en situation där jag inte har något annat val än att försvara mig med våld så kommer jag göra det, oberoende av om det är en tjej eller kille som hoppar på mig, och jag hoppas att det gäller för alla. Men man ska inte slå någon alls. Kille eller tjej. Samma sak är det med prostitution. Det är synd om dem som tvingas prostituera sig, det är därför vi skapar lagar emot det. Jaha? Syn om? Ja, det kan jag inet uttala mig om, men det finns många människor det är synd om här i världen. Det handlar mest om att man tror att alla kvinnor blivit ditlurade och utnyttjade av en man, att de inte har valt själva. Klart att de inte har valt själva, de är ju lättlurade kvinnor. Lättlurade, utnyttjade kvinnor måste man ta hand om, för de kan inte ta hand om sig själva. Magnus verkar ha en sund syn på feminism: kvinnor ska väl behandlas som vilket jävla folk som hellst. De ska bli behandlade som de förtjänar utifrån sitt beteende, inte utifrån sitt kön. Är man snäll och go och omtänksam ska man bli bemött på samma vis. Är man grymt duktig på sitt jobb ska man få respekt och bli lyssnad på. Har man haft ihjäl en annan människa ska man bli straffad för det, och inte som det är nu, få "straffrabatt" för att någon annan lurat en, utnyttjat en eller varit så dum mot en att man blivit lite knäpp och inte förstått att man gjort fel när man hade ihjäl nån (återigen, tjejer kan ju inte tänka själva, då kan de inte mörda nån på eget bevåg heller). Nej, Betnér är en smart människa som faktskt verkar utnyttja sin hjärnkapacitet, och det är dessutom sjukt kul att han säger mycket provocerande saker bara för att störa folk. AJ LAJK IT!
Han är dessutom söt.
Jodå, så får jag tycka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback