Min födesedag...

...har kommit och gått. Fredag en var en riktigt, riktigt bra dag. Tog det bara lungt på morgonen, gick till gymmet och tränade ett riktigt bra pass, en timme på crossen och armar för hela slanten. Sen tog jag mig tid att sitta en stund i bastun efteråt och bli riktigt mosig och fin. Gick ner på stan och inhandlade nya jeans, i storlek.... 26!!! Jag har inte haft storlek 26 i jeans sen jag var 20 och jag har kämpat som en liten idiot för att komma ner i storlek och nu har det uppenbarligen lönat sig! Som min älskade, äslade vän Johanna sa: "Det har du fan förtjänat!" ocg ja, det har jag! När jag kom hem fick jag blomogram från mina fina vänner Virre och Jocke och deras två hundar i Simrishamn, och min man hade städat och varit snäll. Fint sällskap av Johanna, Marsia och Rebecca, lite skumpa och sen gick vi ihop med Thomas och Franklind ner på stan och mötte upp med Henrik, Emma och Roger på Bellan där vi käkade, drack, skrattade och hade en riktigt, riktigt bra kväll! Severtisen såg ut att ha ganska kul även om hon bitvis var lite förvirrad. Alla blev förälskade i det nyaste tillskottet Rebecca och det är alltid fint att hitta folk som passar så bra in bland oss andra virrpannor.

I lördags så var det då dags för öppet hus med släkten och det var trevligt även om det som vanligt blev väldigt mycket folk på en gång. Farmor och farfar kom ganska tidigt, vilket var tur, för kl 16 kom alla andra: mostrar, kusiner, morfar samt min extramamma Suzanne med familj. Kaffe, kaka, muffins och tacopaj mumsades och alla var glada. Pappa och syster stod vid min sida och hjälpte mig hela tiden och det uppskattar jag!

Nu har vi bland annat ett stooort vinställ (snart), en mocca master, en enorm thékanna och fiiiint amaronevin här hemma. Det gillar vi! Födelsedagen är slut, men på lördag kommer den stora festen för alla vänner. Jag tror vi har koll på läget och hoppas på succé!

Grattis till mig!

Kommentarer
Postat av: Jonna

hmmm... sorry, grattis i efterskott! jag e virrig jag med.. glömmer bort alla födelsedagar iar...

kramparej

2010-03-02 @ 17:07:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback