Hemmafredag med kissarna!

Med det jobb jag har så blir det ofta så att jag helt plötsligt är ledig utan att jag riktigt hunnit reflekera över det. Många andra jobbar ju alltid måndag - fredag och vet därför exakt när de är lediga och har således en automatisk slutledning att fylla den: "Vad ska vi hitta på till helgen?" eller "vad ska du göra på lördag?". Jag däremot jobbar oftast helger och i veckorna kan jag jobba lite slumpartat och därför kan jag finna mig själv sittande en kväll och glo utan att ha gjort upp några planer. Denna kväll är en sådan kväll. Jag insåg igår att jag är ledig och att Thomas jobbar och nu sitter jag alltså här i soffan och kollar på national treasure som jag egentligen inte vill se. Men så kan det vara. Jag köpte iaf hem sushi på väg hem från gymmet, och detta har jag avnjutit ikväll. Dock orkade jag bara 5 bitar, vilket var lite förvånande. De sista 3 ställde jag in i kylen efter pizzaincidenten tidigare i veckan. Se - jag lär mig!
Jag har letat upp lite gamla jobbarkompisar från skåne på facebook, och det är ju trevligt även om jag inte fann Anna. Anna var min "bästis" på anstalten, men sen föll hon liksom bara bort med tiden.

Den här veckan jag har tränat fem tuffa pass och är ganska så mör i hela kroppen. Jag har lagt in en extra växel och tränar nu dubbla pass med två (eller tre) muskelgrupper vid varje tillfälle istället för en. Utöver det har jag kämpat hårt för att bygga upp de övre magmusklerna under två veckor, då jag upptäckte att jag kan ta 40 kg på övre delen av magen, men knappt klarade av en enda sit up där man använder den övre delen av magen. Under de här två veckorna har jag gått från att knara 6 x 3 i crunchmaskinen utan vikter, till 12 x 3 med 2,5 kg. 2,5 kg kanske inte är någonting, men jag är ganska nöjd med den utvecklingen.
Jag ska börja träna som följer: dag 1 armar + axlar, dag 2 mage + rygg, dag 3 bröst + ben/rumpa, dag 4 armar + axlar och dag 5 mage + rygg. Med andra ord blir det dubbla pass på armar, axlar, mage och rygg och enkla pass på ben/rumpa och bröst. Jag behöver inte träna benen mer eftersom jag tränar så mycket på crossen, och jag behöver inte träna bröst mer eftersom jag, helt enkelt, tycker att det är ganska fult om man som tjej får stora bröstmuskler. Så så var det med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback