Semester med baby!

När jag vaknade bedvid älskling på onsdag morgon var livet nästintill perfekt. Solen sken, min man var där, jag mådde bra och dagen skulle vara bra även om ingenting var planerar. I sakta mak påbörjade vi dagen med frukort på balkongen, dusch, mys och sen trallade vi ner på stan och in hos Stina där vi satt och snackade en stund. Sen gav vi oss iväg till Store Thor där jag fick dricka lite vin och svära och förfära mig ut äckliga jävla föräldrar som tycker att det är passande att titta ner i sitt barns blöja inne på en restaurang. Allvarligt talat! Min mormor brukade alltid säga: "Äta har sin tid, sova har sin tid, bada har sin tid" osv. Titta på bajs har sin tid och den tiden går ta mig fan inte att kombinera med andras lunchtid! Idioter...
Hur som hellst, en räkmacka senare ringde Virre och skällde på mig för att jag redan ätit, men jag böev förlåten när jag talade om att jag kan dricka kaffe också. Så tillbaka till Stina en stund där vi snackade bajs och sånt där annat moget och sen blev det Snuggels enorma kanelbulle (Kaneeiilsnnuera) och sen en massa springande i butiker. Jag hade redan en flaska chianti classico stående på rummet, så det inhandlades ost och kex, viltsvinssalami och kalkonchoritzo, vahtornsmarmelad och frukt. JAM JAM! Så i solnedgången, till tonerna av Winnerbäcks sällsamma stämma avnjöt vi en långsam och lätt middag. Ännu en underbar dag i skåneland!

Och så Johannas version, för hon är dyslektiker och skäller på mig när jag använder för många ord:

Skåne, ätit, druckit vin, mår bra, är glad. Bajs är dåligt när man äter. Ost.

Kommentarer
Postat av: johanna

hahahahaha bar att du har en samanfatning till mig så sliper jag läsa allt =)

men du lööövar mig :D



puss puss

2010-07-09 @ 20:24:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback