Träning!

Jag jobbar på som fan och kör hårt på gymmet, vilket jag är ungefär 4 ggr i veckan (siktar på 5, men det brukar landa på 4). Jag brukar köra 45 min intervall på crossen och se till att jag får svettas riktigt mycket innan jag är färdig. Sen väntar 30 - 45 min i gymmet där jag har delat in träningen i muskelgrupperna armar, axlar, rygg, mage och ben/rumpa, plus ett par bröstövningar som jag brukar köra ihop med någon annan muskelgrupp. I den bästa av världar skulle jag vilja stretcha en stund efteråt, men dessvärre hoppar jag ofta över det. Dessutom skulle jag vilja gå på yoga en eller ett par ggr i veckan, men det finns varken tid eller energi till det.
Hur som hellts så tränar jag utifrån dessa muskelgrupper och har en helt uppsjö av övningar för varje muskelgrupp som jag varierar mella för att det inte ska bli för upprepande. Jag börjar få resultat på armarna och benen och jag har gått ner ungefär 7 kg i vikt och 12 cm i midjan. Mitt största problemområde är magen, vilken är en dallerplätt av fett och trots att jag vet att det finns muskler där under så syns de inte. Min tid i Ystad har även lämnat efter sig lite knubb på ryggen som inte funnits där förut. Mina ben visar dock att de fattar galoppen och även om det går långsamt så hakar axlarna på. Så när allt födelsedagande är över så ska jag lägga in en extra växel. Jag behöver nog inte ändra träningen så mycket, men kosten kan behöva få en tillstramning för att resultaten ska snabba på lite. Jag misstänker att en detox skulle kunna sitta bra i mars.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback