Den senaste tiden....

Det har varit lite tyst här på bloggen ett tag, så nu ska jag dra en liten genomgång av vad som händer i LillFridans värld:
Vi tog en trip till Tyskland för ett tag sen. Startade med att åka till Ankarsrum, ett liiitet  liiitet ställe strax utanför Västervik. Där bodde vi på ett vandrarhem som hette Skog & Sjö, vilket visade sig vara ett gigantiskt hus som varit arbetarbostäder en gång i tiden. Dår blev vi tvingade av den spanska farbrorn som ägde stället att dricka capucchino och prata religion och samhälle i två timmar på morgonen inna vi fick åka vidare. Det är sånt som brukar hända oss. Sen åkte vi vidare till Simrishamn och hälsade på Virre och Jocke och deras galna hundar där vi sov en natt innan vi skittidigt åkte vidare till Helsingborg, färja, över Danmark, färja till Puttgarden i Tyskland, till Burg, handla alkohol, färja tillbaka, genom danmark, färja, Helsingborg och sen till Jönköping där vi sov en natt innan vi på måndagen åkte hem igen. Efter  den trippen var det någonting som hände: min motivation att träna och sköta kosten minskade drastiskt. Jag upptäckte att jag börjat tappa en massa hår. Fick blåsor i munnen och blödde ur tandköttet och var trött till förbannelse. Utmattad till och med. Ingen lust att göra någonting, bara sova och glo. Och så fick jag svårt att andas. Det bara sved i lungorna, så som det kan göra om man tidigare på dagen varit väldigt anfådd. Som om lungorna är för små och inte kan fyllas helt med luft. Och till råga på allt så hände en massa saker på jobbet och i livet som gjorde att jag inte hann träna även om jag skulle velat och då försvann motivationen ännu mer, och med den dog matlusten och orken att hålla en bra kost. Mao så mådde kroppen ännu sämre.
Hur som hellst har jag nu köpt vitaminer för håret och cordocyl till utslagen i munnen. Jag proppar i mig frukt och har börjat träna igen och jobbar med maten för att få till mina rutiner. Jag hoppas vara på banan igen snart och att det inte kommer några nya överraskningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback