Alla hjärtans dag

Jag åkte runt till 5 affärer för att hitta allt jag skulle ha till min "enkla" meny. Det var skitsvårt att hitta kalvfilé, för att inte tala om BRA kalv från djur som levt ett bra liv. Och när jag kom hem hade jag ändå inte köpt allt jag skulle ha så Thomas fick åka och hyra film och köpa snask.
Nåja, vad som stod på menyn var svarta jättetortellinis med kallrökt lax och aioli till förrätt. Huvudrätten var lättstekt kalvfilé med sötpotatisklyftor, persiljesmör och ruccolasallad med balsamicodressing, rostade pinjenötter och ekologisk parmesanost. Sist med inte minst blev det snabb cheesecake i glas med smak av mörk choklad, körsbär och chili med färska hallon.  Nam nam!
Thomas har tydligen skrytit på jobbet, så han var nöjd :)

Det var gott viiiin!!


Kommentarer
Postat av: oma

Du är bäst ^_^

aj lavv joooo!!

2010-02-15 @ 16:35:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback