Höst.

Jag har kommit fram till att även om jag blir lite deppig när solen försvinner, så tror jag att jag är mer förtjust i hösten än i sommaren.
Missförstå mig inte, jag älskar sommaren med sol och bad, solbränna och grill i trädgården. Men allvarligt talat, hur mycket av det hinner man egentligen med på en sommar? Sol och bad blir det ju nästan bara när man åker bort till något varmt land, och det kan man göra både på våren, vintern och på hösten. Och grilla i trädgården... det kan man faktiskt göra på hösten också. Dock så innebär hösten att man inte känner sig skyldig när man väljer att ta ett varmt bad, gå till gymmet, sitta inne och njuta av en god middag eller en bra film istället för att sitta ute och "njuta av vädret". Man kan gå en promenad i kvällsmörkret, man kan dricka the med filt och tända ljus, man kan åka iväg och njuta av varandras sällskap istället för att vara tvungen att strutta runt i badkläder på nån knögglig strand.

Jag tror jag ska njuta av den här hösten. Mmmm!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback