The cool wine!

På ett infall sprang jag in på systembolaget idag och beställde hem nästan hela serien av Cristian Audigirs "the cool wine", dock hoppade jag över Rosévinet (urk). Tjejen frågade: "Vill du ha de mousserande viderna också?" och jag tänkte att det väl är lika bra att köra på när man ändå är igång. "Ja, de kostar ju 499 och 599 kr..."
Så nu är jag med vin för nästan 2000 kr. När jag väl kom hem sen så konstaterade jag i mitt stilla sinne att om jag köper vin med designflaskor så hamnar man i ett litet dilemma. Man vill ju så klart smaka på vinet, men man vill ju ha kvar den snygga flaskan. Och jag vägrar ha tomma flaskor framme för det ser så sjukt tacky ut. Så det enda jag kunde komma fram till är att jag måste köpa hela uppsättningen en gång till och dricka ena och spara andra. Jaha, och plötsligt var det nästan 4000 kr istället för 2.... Så tokigt det kan bli, som Thomas skulle säga.


Kommentarer
Postat av: Virre

Du är ett sådant jäkla vino!

2010-04-29 @ 17:04:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback