Uttråkad!! Och kryddmuffins.

Igår jobbade jag 14 h, idag är jag i skrivandets stund inne på min nionde för dagen. Jag har myror i brallan och spring i benen. Och hungrig börjar jag bli dessutom. Jag har kommit fram till att jag behöver ett par nya gympaskor så att jag kan ha ett par inneskor och ett par uteskor om jag skulle få för mig att jogga utomhus någon gång. Varför jag nu skulle göra nått så dumt. Jag har även kommit fram till att jag ska ta bort håret på benen med laser. Man kommer på så många bra saker när man letar efter någonting att göra.
Vi har i vilket fall som hellst bakat kryddmuffins idag. Det är fint det, så nu får ni receptet!

100 g margarin eller smör
2 ägg
2,5 dl strösocker
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1,5 tks kardemummakärnor, stötta eller 1 tsk malen kardemumma
2 tsk kanel
1 tsk ingefära
1dl russin
2 dl mjölk.

Smält matfettet och låt det svalna. Vispa ägg och socker pösigt.
Blanda mjölet med bakpulver, kryddor och russin.
Tillsätt mjölblandningen i äggsmeten växelvis med vätskan.
Rör ner matfettet.
Fyll de ca 15 formarna och grädda på 200 grader i ca 15 min.


Kommentarer
Postat av: stina

och kompis!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback