Strandkatter!



Vi anande aldrig att Kotten var en strandkatt. Men han knatade obrytt ner till sanden och lade sig och njöt, med ett vakande öga på det stora, kostiga vattnet som rörde sig en bit bort.



Snöret gömde sig i gräset och funderade på varför vi hade tvingat ner honom till ett så konstigt ställe som luktade underligt och lät ännu konstigare.



Fjant förstod ganska snart att hon hamnat i världens största kattlekland och lade sig och åmade sig i sanden. Och gräs fanns det massor av, och det kan man ju äta om man är liten katt!



Gnällspiken i familjen förstod sig inte alls på det där konstiga stället. Det var inte ett dugg kul och hon grät och grät tills hon fick gå hem igen.

Kommentarer
Postat av: Johanna

meee, jag sa ju att jag ville vara med i katt lådan. fyyyy dig. dig kan man ju inte lita på ;)

bara för de så är du skyldig mig en flaska vin =) hihi så kanske jag förlåter dig för de här ;P finna kort på katterna.

ha de bra, kram å puss

2009-09-17 @ 14:14:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback