Medelålderskris?

Jag fick en Tara släng i knät här på jobbet och i mitt uttråkade tillstånd började förstrött bläddra i den. Jag kom inte så långt, utan fastnade på krönikan på sidan fem där det redogjordes för tecken som visar att du är medelålders. När 17 av 29 punkter stämmer in på mig, 24 år gammal, hur fan kommer mitt liv att se ut när jag faktiskt är 40-50 år? Jag kommer ju ha ruttnat bort och blivit ett med inredningen för länge sedan om det fortsätter i den här takten. Gå på krogen är jobbigt, hemmafester kanske lite kul men det är ofta så krångligt att ta sig hem om det är en bit utanför stan (kanske därför inbjudningar blir tillbakadragna vid första bästa tillfälle?), det är dyrt att gå på bio när man lika gärna kan se den hemma och då får man dessutom ha mysbyxorna på i stället för obekväma jeans. Vara uppe till morgonkvisten är det inte tal om. På sin höjd kan man gå på after work, för då är man hemma vid 21.30. Och mat vid regelbundna tider är ett måste, liksom kvalitetsvin och bekväma skor. Vad har hänt med LillFridan? Hon som knallade hem barfota från krogen kl 3 efter att ha dansat i 15 cm stiletter i 6 h, hon som gick till psykologilektionen fortfarande berusad efter gårdagens bravader, hon som fikade på café flera gånger om dagen och vars pokjvänner böt namn tre gånger om året? Hon som kände halva Konrads besöksklintél och fick skjuts hem av vakterna efter kvällens slut på Bankiren och som åt när hon var hungrig och sov när hon var trött?
Jag storhandlar vid varje löning, tvättar varje onsdag, städar varje torsdag, tränar fem dagar i veckan, dricker dyrt rödvin, äter frivilligt broccoli och köper skor med resår så att de "sitter bra på foten"... Fy faaan... När jag kommer hem från Ystad lär jag styra upp det här!


 LillFridan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback