Förbannade, jävla trafikhelvete.

Det har varit en spännande trafikdag för LillFridan. Det hela började med att jag tänkte ta med mig Zippen ut på landet och låta honom springa lite bland åkrar och träd istället för att gå samma vanliga gamla stråk runt svartån i stan. Det var ett misstag. Jag som i vanliga fall känner till faran med att åka utanför stan borde ha vetat bättre, men av någon aneldning ignorerade jag den lilla rösten i huvudet som varnade för bönder, åkrar och inavel. Så kom jag åkande på en smaaaal, smaaaaal grusväg i godan ro när en traktor storlek större dök upp och skulle förbi. Jag saktar in och åker ut till kanten och han närmar sig och stannar. Så jag rullar lite sakta fram och plötsligt försvinner marken under mig. Traktorn åker förbi och försvinner i horisonten. Och kvar står jag med arslet på bilen rakt upp i luften och kommer ingenstans. Och mobiltelefonen? Den låg hemma den.
Så där satt jag och Zippen och funderade på hur vi skulle komma upp. Däcken bara spann och det var egetnligen ingen idé att försöka eftersom det bara var ett drivande hjul som var i backen, det andra hängde och dinglade i luften. Till slut gick jag iväg till kyrkan som låg i närheten och hittade en driftig dam som tog sin volvo och kopplade fest min bil och drooooooog. Och jag kom ingenstans. Jag satt fast som berget. Då kom traktorjävlen tillbaka och föraren hoppade ur något urskuldrande. Med hans hjälp var jag till sist på vägen igen. Det krävdes en traktor för att få upp mig med andra ord, och jag kunde ha fått stå där hela dagen med mitt grus och mina tidningar om ingen kommit  och hjälpt mig. Weehoo...
Jag packar in mig och hunder i bilden ogen och börjar köra tillbaka till det värkända city, men kommer inte längre än till påfarten till E18 vid Erikslund. Så fort jag kommer upp med näsan över kullen och ser E18 framför mig så möts jag av synen av en grön miniskåpbil som på något vis, av någon anledning gör en helskruv mitt på motorvägen och stannar med näsan åt fel håll men utan att nudda mitträcket eller bli påkörd av någon annan bil. Änglavakt för den föraren. Sen inser jag att det är trafikstickning och får sitta i bilkö en bra stund. När jag till sist kommer in på vägen utanför mig så har polisen däckrazzia. Som tur är är det mötande trafk som blir drabbad och jag sjunker hårt bak i sätet. Ingen bra trafikdag idag helt enkelt. Fy fan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback