Bajsuppsats.

Jag måste skriva den förbannde D-uppsatsen för att kunna ta ut min examen. Jag har skrivit massor med uppsatser förut, mestadels om fetishism, så jag tänkte att jag skulle göra någonting annat för en gång skull. Men redan nu, innan jag ens börjat skriva, så känner jag att det här kommer gå åt helvete. Man blir för det första helt sågad om man försöker sig på någonting som man inte på förhand känner till saker om, här på högskolan. Man blir ju knappast peppad att göra nått nytt, att ta lite chanser. När man kommer dit och säger "det här skulle jag vilja underöka" så säger handledaren inte: "Vad kul det låter! Har du funderat närmare på hur vi kan avgränsa frågeställningen? Vad exakt är det du är intresserad av?" Näää, istället blir man avsågad vid fotknölarna och framställs som den största idiot som någonsin funnit på denna jord. Det är väl klart att jag inte har alla svaren, jag har ju inte börjat undersöka ännu! Och om man vill vara realistisk på så vis att man vill försöka hålla nere arbetet för att man har ett liv så får man höra att "om du inte tänker jobba så kan du gå hem på en gång". Jag kom hem från det där förbannde mötet i torsdags och grät som ett litet barn. Jag var så förstörd att jag nästan tänkte hoppa av och skita i att skriva uppsats. Nu, när några dagar har gått, så har jag kommit på fötter igen och börjat fundera över hur jag ska kunna ta mig igenom det här. Jag började läsa på och hittade några intressant böcker som kan vara till hjälp. Och precis när det kändes som att det kanske kan gå att få ihop så hittade jahg exakt samma uppsats som jag tänkte skriva. Den finns redan, ner på exakt samma material, metod och frågeställning. Precis "min" uppsats. Redan skriven.
Så nu vet jag inte vad jag ska göra. Ska jag komma på en helt ny frågeställning? Ska jag skriva ännu en uppsats om fetishism bara för att det är enkelt? Ska jag skriva någotning hela annat? Ska jag ge upp? Ska jag skita i det här och inte ta ut nån examen? Det går ju inte! Bläääääääääääää!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback