"Trevlig mörderska det där..."

Utdrag ur "gäriningsmannen är en kvinna":

"Susanne sa flera gånger till en väninna att hon ville bli av med sin sambo. (...) Väninnan och hennes pojkvän tog själva på sig uppdraget, mot viss ersättning (...). Den aktuella kvällen såg Susanne till att sambon fick i sig ett läkemedel mot epeliepsi, något som hade en sövande effekt. Den rättsmedicinska undersökningen visade att sambon även fick i sig GHB och alkohol, en kombination som gjorde honom orörlig. Efter att sambon somnat i sin säng i det gemensamma sovrummet ringde Susanne efter grannen som i sin tur kontaktade de två andra. De kom över till huset på kvällen och grannen gick och hämtade en yxa som användes för att döda sambon. Parets barn fanns också i huset när mordet skedde och det är oklart av ett av barnen till och med såg delar av händelsen. Väninnans pojkvän slog ihjäl den djupt sovande sambon i sovrummet inför ögonen på Susanne och grannen. Susanne och väninnan torkade sedan upp blodet kring sängen och på väggen medan de två männen packade in offret i platspåsar.(...) Offret kördes sedan ut i skogen och lämnades under en gran vid en väg."

"Susanne" fick jag ensam åka och hämta på ststionen när jag tillfälligt jobbade på en anstalt. Hon är dubbelt så stor som mig, jag var 23 år och hade ingen som hellst utbildning i självförsvar.
Tur som fan att jag inte visste vem det var jag hämtade. Eller...?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback