Trevlig helg!

Vi har omorganiserat lite på jobbet och gjort att jag och min kollega ska arbeta varannan helg istället för att jobba nån helgdag här och nån helgdag där. Den här helgen var alltså min första lediga hemmahelg på... jag minns inte ens när det skedde sist. Det jag har gjort tidigare för att få vara ledig är att jag har skrivit i en del helger då vi har planerat att åka bort. Det är med andra ord de gånger vi varit bortresta som varit de enda helgerna jag har varit ledig. Vi har inte varit hemma tillsammans en hel helg sen jag började jobba hos J tror jag, över ett år sen alltså.
Vad har vi då gjort på denna värdefulla helg än så länge? Jag har slagit rekord på en dumt spel på facebook... Vi har kollat på tre skräckfilmer, varav två var skitdåliga. Vi har ätit dietmat och igår kalasade vi på vindruvor och idag festade vi loss på räkor och vitlöksdip. Vi har målat sängstommen med lasyr och förhoppningsvis kan vi sätta ihop skiten snart, vi har ju bara varit tillbaka i Västerås i strax över ett år nu.
I morgon ska jag försöka ta mig till morfar och hälsa på, honom har jag inte heller sett på evigheter. Plugga borde komma in där någonstans, men om jag kan undvika det så gör jag det. Tyvär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback