Sverigedemokraterna....

Först och främst: Jag HATAR sverigedemokraterna. Och jag kan inte förstå att folk är så jävla dumma att de röstar på dem. Förutom att de har en jävlligt tråkig människosyn så har de ju dessutom ingen koll på politik och hur man skulle kunna styra ett samhälle. Att de vill minska invandringen och få större frihet att utvisa folk som redan är här, det är ju ganska uppenbart. Men sen då? Hur ska vi ordna allt med skatter, omsorg, skola, offentlig sektor i stort, företagande, ägande av företag, miljöproblematik, jämställdhetsarbete, arbetslöshetsåtgärder osv osv osv? Jag är feminist, men jag skulle inte rösta på feministiskt initiativ ändå för jag anser att det finns många frågor i samhället som behöver expertis och att en enda fråga inte får överskugga alla andra. (jag hatar nog folk som röstar på piratpartiet ännu mer, men dem har jag redan spottat på, jävla bönder).

MEN: och här kommer det jag egentligen vill klaga på här.
MEN!
Hur i helvete kan alla andra partier (ihop med media) aktivt arbeta för att "få bort" SD från den politiska arenan? Är det inte en demokrati vi lever i där folket ska få bestämma hur landet ska styras? Flest röster, mest makt, är det inte så det är sagt? Hur i helvete kan vi då acceptera att sveriedemokraterna blir utmobbade på det sätt som de blir? De har lika stor rätt som alla andra att uttala sig och göra sin röst hörd och föra fram sin politik? Kan vi bara sitta och titta på när politiker och media försöker utrota ett parti som enbart har den position de har för att folk faktiskt röstar på dem? Det är ju vi, folket, som ger dem vårt förtroende och då måste alla andra acceptera det, i den demokratoska anda vårt land sägs befinna sig i?? Vi behöver inte förmyndare som talar om för oss: "Visst, ni får göra som ni vill, men väljer ni fel så ändrar vi på spelreglerna så att det ändå blir som vi vill till sist". det är väl inte demokratiskt?

Som sagt, jag hatar partiets politik och jag tycker att det är sanslöst att de har fått så många väljare spm de har. Men det är viktigare, i min värld, att folk får göra sin röst hörd och att andra tar detta på allvar än att SD får lite handlingsutrymme i politiken. (Dessutom skönter de sina uppdrag så jävla dåligt att det kommer bli svårt för dem att få igenom sina reformer även om de får chansen. Haha!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback