Svenssonintriger....

...kom hem från jobbet 01.30 i natt. Svänger in på vår parkering och ser till min fasa att de där grannarna, dom som bara bor i huset ibland när det passar sig, återigen har ställt sin bil fullständigt ivägen så att jag får försöka trolla med knäna, dra in magen och med sicksackkörning försöka baxa in min bil mellan två stenstolpar, arslet på en fet silverfärgad kombi, en husvägg, en soptunna och ett elskåp. Efter mycket trixande kom jag in med bilnäsan, men gav mitt yttersta för att ställa mig så illa för de där grannara som jag bara kunde. Konstaterade att det är svårt att stå ivägen för någon när man har en nissan micra. Mumlade för mig själv, spottade mot tjockisbilen och hytte med näven upp mot rutan där de bor. Tvi vale! gruffade jag för mig själv. Så såg jag att det rörde sig innanför fönstret och jag flyr med svansen mellan benen, låser upp porten med supermannenfart och störtar in i lägenheten. Men dörren tryggt stängd och låst bakom mig öpnnar jag brevlådan och väser ut i trappen: "nästa gång tänker jag.... sparka på era däck!..." Ypperligt nöjd med mig själv går jag sen och lägger mig.
Där fick dom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback