Spöken från det förflutna

Det kommer en vänförfrågan från facebook. Med en liten hälsning.
Det låter kanske inte så komplicerat, bara en fråga om att tacka jag eller nej till att ha en viss person på sin kompislista som kan se vad du och dina vänner skriver och som kan kommentera ditt liv, dina bilder och så vidare. Problemet är att personen i fråga är någon som jag älskade extremt mycket och som var en väldigt stor del av mitt liv och en av de relationer som varit viktigast för mig under min tonnårstid.
Relationen blev galet infekterad, vi gjorde varandra illa, jag blev galet sårad och har arbetat länge med mig själv för att komma över allt som hände, men framför att komma över den jag blev under relationen med henne. Vi gjorde varandra illa, helt jävla enkelt. Jag blödde tills jag nästan dog, hon gick till synes därifrån oberörd. Så kommer det tre år senare en liten hälsning: "Länge sen."... Lite sådär lagom nonchalant.
Jag vet inte om hon skickade det med en grop i magen för att hon verkligen vill ha kontakt eller om hon bara skickade den i sann facebook-anda: "Henne kände jag en gång i tiden. Kompis!"
Jävla facebook. Jag visste att jag skulle fortsätta vägra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback