Jävla november!

Igår var det julfilm på tv... Och det säljs redan massa julprydnader och vi har fått reklam med julpynt och gardiner... Snart kommer julsångerna igång på radion...
Jag har börjat älska julen efter några år då jag och julen inte riktigt drog jämt. Jag pyntar redan första december och det dricks yogi-the flera veckor innan eftersom det smakar jul men eftersom det är ett vanligt the så fuskar man inte. Vi har köpt julklappar till tre familjemedlemmar redan, andra är planerade för. Kvällarna är mlrka och det börjar kännas som att det är läge för tända ljus och glöggdoft. Glögg brukar stå hemma och vänta långt innan första december, men inte förrän alla ljusstakar är framme, julgardiner är hängda, punkarna på dörren fått sina tomtekläder och glittret hänger lite här och var får jag sjunka ner i soffan och njuta av ett stooooooort glas glögg. Och därefter ljuder julsångerna ständigt här hemma. Det bakas pepparkakor med vänner, det äts gröt och griljeras skinka, det är julefrid och högtidsstämning. Och jag mår som bäst.
Allt skulle vara frid och fröjd, om det inte vore för en sak.... November.
Heeeela, låååånga november ligger mellan mig och mitt julmysande. Långa, mörka, elaka november... Dumma, dumma, dumma november. Plö.

Kommentarer
Postat av: Anonym

här i Deutschneland började de med juldeko i affärerna för en månad sen... jag är halvt illamående...

2009-11-01 @ 08:53:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback