Mammakväll

 Igår åkte jag ut till Skultuna för att hälsa på min mamma. Det var en välplanerad kväll eftersom vi bägge två har späckade scheman. I och med att Patrick Swayze gick bort så sa vi att det var obligatoriskt med en dirty dancing-kväll med rödvin på tu man hand. Det är ju ett tag sen han gick bort, men så ser våra liv ut som sagt.
Med lite tur i ryggsäcken fick jag skjuts ut med Svempa och lillebror och när vi kom fram stod mamma som vanligt vid spisen. Det blev kycklingsallad med mozarella och sen fick jag hjälpa mamma med "datan", dvs lägga in hennes väninnors mailadresser i kontaktlistan på hotmail.
Sen drack vi två flaskor vin, åt godis, tittade på dirty dancing och efterlyst och diskuterade mycket underliga saker som könsskillnader, träning och misshandel. Jag hade rätt hela tiden så klart. Kvällen avslutade jag och Thomas med donken när vi väl hade kommit hem. Jam jam. En mycket bra kväll med andra ord. Dessvärre dog mina axlar under kvällen och jag fick massera in tigerbalsam innan jag gick och lade mig, och nu har jag för jävla ont i vänster axel. Urk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback