Gaaaaah! SUR!

Jag har sagt det förr och jag säger det igen: diskussionen om läkares pålitlighet kommer jag och min man att ha till döds dagar. Vi kommer aldrig att finna en medelväg. Jag tycker att han är så satans naiv och han tycker tydligen att jag är det drygaste som finns på denna jord. Denna gång handlar diskussionen om nålar och tatueringar. Han har en läkare som menar att han kanske inte kan få akupunktur eftersom han är så tatuerad och denna slutsats har läkaren dragit utifrån att kvinnor med tatuering i svanken inte kan få epidural. Själv vet jag en hel del tjejer som fått epidural fastän de har en tatuering i svanken. Visst kan vi argumentera för att det oftast går att leta reda på en tatueringsfri del av huden att sticka i, men vad jag har förstått så finns det inte som hellst bevis för att det är farligt att sticka nålen genom tatueringen egentligen. En del säger att det är farligt, andra säger att det är en galet idiotisk myt. Det verkar som att man hellst inte gör det bara för att man inte vill riskera nått som kanske skulle kunna vara farligt eftersom man sticker rakt in i ryggraden, och där vill man inte få in någonting som kan skapa en infektion. Jag köper det argumentet, det är alltid dumt att riskera nått även om jag tycker att det är sjukt att sjukvården sprider skräck fastän det inte finns några bevis för att det faktiskt förhåller sig på det sättet. Men hur som hellst så sticker man ju INTE akupunkturnålen in i ryggraden? Så hur denna läkare kan stå och säga sånna saker gör mig förbannad. Läkare måste fatta att det de säger om kroppen uppfattas av många (inte av mig) som absoluta sanningar och det kan inte bara slänga ord omkring sig. Bajshuve, bajshuve!
Och DU är drygast i världen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback