Bröd; a lovestory.

Om jag kunde så skulle jag ta mig fram genom livets upp- och nedgångar genom att enbart äta mackor. Hårt bröd, mjukt bröd, vitt bröd, mörkt bröd, grovt eller ljust, bullar eller limpor, varmt, rostat eller naturellt, alla former av bröd är välkommet ner i min mage. Surdegsbröd med smör och kaviar (ja, både och ska det vara!), hårt bröd med ost, rostat bröd med sylt, limpa med leverpastej och inlagd gurka, grillat bröd med salami och brie, macka, macka, macka!!! Rostad macka när smöret smälter, med lite apelsinmarmelad och några skivor ost som precis hinner bli lite smält i kanterna, macka med skivat ägg och flingsalt.... Mmmmmmm.... Jam jam! Lyckan vore om jag bara levde på älskade, fantastiska mackor!




Men... Så kommer ju "mennet". Jag kan inte kontrollera mig och bara ta EN macka, jag vill ha alla! Och många olika pålägg ska det vara, och mycket av dem också. Finns det bröd hemma äter jag ingenting annat. En riktigt bra smörgås slår vilket gourmetmiddag som hellst i Fridas värld, så bröd är allt som äts om det finns tillgängligt. Så jag blir tjock. Magen blir arg. Humöret svajar. Det blir.... obra helt enkelt. Så det som nått fått lov att ske är att alöt bröd är bannlyst här hos familjen Ednatt. Det får inte komma bröd i någon form över denna tröskel.
*suck*
Jag vill....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback