Byggjobbarjävlar.

I natt kom jag hem kl 02.00 från jobbet och satte mig en stund och tog en baileys. På vägen hem var jag tvungen att stanna för fyra små rävungar som rumlade runt på vägbanan medan deras mamma förskräckt tittade på. Så jag kom  hem rätt sent och  i säng ca kl 3 och väntade mig att få ta en lååång sovmorgon. Men runt 7 - 8 så började det låta och vibrera och dundra och dåna utanför mitt sovrumsfönster. Sen slutade det ett litet tag, sådär att man nästan lyckades somna om, bara för att starta upp med förnyade krafter så att man ännu en gång fick hjärtattack. Och nu då? När jag sitter här och har gått upp fullständigt ofrivilligt, vad står då utanför mitt köksfönster?



Ett gäng tysta gubbar som inte ger ett ljud ifrån sig!!

Varför gör alla byggjobbare (med vänner) allt det högljudda arbetet direkt på morgonen så att alla som bor runt området där de ska bygga/riva/putsa/måla/mura/plantera/instellera/demolera/osv vaknar kl 7, vare sig de vill eller inte? Sen när alla personer runt området där arbetarna ska bygga/riva/putsa/måla/mura/plantera/instellera/demolera/osv har gått upp ur sina mjuka, varma sängar, klätt på sig och druckit sitt kaffe och sitter där sömndruckna och rufsiga i håret, då går arbetrna iväg från sina byggen/rivningsplatser/murningsprojekt/planteringar/instellationer/demoleringsplatser/osv för att dricka kaffe eller sopa eller nått annat som inte hörs som man så anstränger sig?
Fy fan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback