Intriger i tvättstugan!

När jag kommer ner i tvättstugan för att återlämna tvättkorgen som jag dagen innen lånat upp till lägenheten eftersom ingen bokat tvätt-tid och således inte behöver den, så möts jag av denna syn:


jag  tänker "vad är detta? Är det en hednings hyllning till sopkvastguden? Har någon dött? Har det  varit läcka? Är tvättmasinerna trasiga? Är golvet nylagt?"
Så jag stegar på darrande ben fram för att lösa mysteriet med den underliga sopkvastformationen på golvet.



och ser att det är en kvast, en skräphög och en lapp. Det är verkligen en liten hög med damm, hår, skräp och grus som ligger i en prydlig hög på golvet och jag tänker: "Är detta ett skämt?" Och drar mig tillminnes en standupkomiker som retoriskt frågade sin publik `hur ska 6 miljarder människor kunna samsas om världen om inte 50 personer kan samsas om en jävla tvättmaskin?´



På lappen står det:
"Denna hög fick jag ihop TISDAG 10 MARS!!!
ALLA ska STÄDA efter att ha tvättat och torka ur sköljhon i bänken mm
samt bära tillbaka korgar som hör till tvättstugan.
Skärpning! den som är skyldig!"

Ojojoj... Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback