Bildbevis på helgens bravader!

Vi landade ganska sent på Stansted flygplats i fredags, och som alla vet så har ju Ryanair en lite skev uppfattning om hur kartan ser ut och därför är man ju inte i London när man rest till London (STD) utan man måste åka tåg i 45 min. När man sen är på Liverpool street så måste man ta sig vidare till den plats man ska bo på, i detta fall Earls Court. Så ungefär 01.30 var vi framme och firade vår lilla resa med en trekantsmacka och en bacardi breezer size gigantisk.
På lördag lunch pallrar vi oss iväg till notting hill för att träffa Liz, som jag inte sett på.... 4? år. Vi träffades på "vår" brunsunkiga pub old swan, där jag och Thomas en gång i tiden njöt vår allra första engelska pubmiddag ihop.

 Old Swan.

Sen bar det av till Portobello road för att kika på allt vad en gatumarknad har att erbjuda:
 Jag och Liz vältrar oss i antikviteter.


Och LillFridan 5 år (hon har fyllt 5 nu!) hittade såklart en missekatt....

 Mmmm, underbara tunnelbana!



Sen åkte vi tillbaka till den skrubb de valt att kalla för "hotellrum". Vi är inte kräsna och det som behövdes fanns där, men det var ändå ganska kul att se att rummet vi fick var mindre än ett badrum på ett svenskt hotell. Men inte fan åkte vi dit för att ligga på rummet inte, så vi hivade in väskorna och gick till tesco´s för att köpa chips och dipsås. Jummy!!!

 Nä, mer än så var det inte. WC och dusch är bakom väggen vid sängens huvudände.

Så var den första Londondagen över och jag somnade nöjt till ljudet från gatan, korridoren, våningen under och rummen bredvid. Jag ÄLSKAR London!

Fortsättning följer....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback