Spännande gymiakttagelser

Den gravida kvinnan såg vi på gymmet senast för några veckor sen med en mage större än Kirruna. Hon stod och lyfte vikter som jag aldrig skulle kunna rubba och såg ut som stålkvinnan.
Idag  var hon där igen och det såg ut som att hon helt sonika bara tagit av sig gravidmagen och vips var hon sig själv igen. Ingen liten putis, inte nått löst skinn.... Helt platt och smal som om ingen bott där inne. Och jag, som aldrig varit gravid en enda dag i mitt liv (vad jag vet iaf), ser ut som en flodko i jämförelse. Jag tränar och tränar och det enda som händer är att arslet blir större och större. För liten rumpa  har aldrig varit  mitt problem om man säger så, så det känns lite surt att jag fortfarande inte kommer i mina kjolar trots att jag tränat som ett as i över ett halvår. Men men, så kan det vara.
Idag var inte bara den gravida kvinnan där utan även pizza delivery guy och hans stackars kompis. PDG är ju inte den mest.... lågmälda och diskreta mannen i världen... kan man säga. Så stackars PDGs kompis fick utstå att ha sin 1,5 m långe vän stående bakom ryggen, tjutande "mer, bicep, mer bicep!" med samma inlevelse och ljudnivå som en fotbollshejarklack från göteborg, samtidigt som stackars kompis försökte lyfta vikter i samma klass som den vikt jag bär runt på.
I morgon blir det gymmet igen, för tredje gången denna  vecka. Nu SKA viktjävelen bort! Jag blir tokig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback