Sångtext?

När jag publicerade min förra C-uppsats valde jag att lägga in en sångstrof i början, mest för den konstnärliga frihetens skull. Uppsatsen hette "inifrån den svarta lacbubblan" och handlade om fetishklubbsdeltagares interaktion med varandra och med umvärlden. Det jag kom fram till var att det uppstod en motsägelse i och med att samtidigt ville bli accepterade av sin omväld, OCH separera sig från, och gömma sig för, densamma. Så då tyckte jag att Goo goo dolls textrader:
"I don't want the world to see me,
cause i don't think that they'd understand
when everything's made to be broken,
I just want you to know who I am."
passade bra in i början av uppsatsen.

Nu är det dags att publicera nästa och den handlar om mmasochistern upplevelse av smärta och om hur smärta ibland inte är njutningens antites utan att de istället är i symbios med varandra. Och jag vill så gärna hitta nån text som jag kan lägga in även i denna uppsats, men jag har fått hjärnsläpp!
Det enda jag kommer på är Johnny Cash:
"I hurt myself today
To see if I still feel
I focus on the pain
The only thing that's real"
Men den passar inte. Men min hjärna vägrar gå vidare.

Jag måste ha nått ANNAT! En text, en dikt, ett citat.... *morr*!

HILFE!


Kommentarer
Postat av: Rockbebis mamma

Låter vääldigt intressant! Skulle gärna läsa de där uppsatserna!! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback