Räddaren i nöden

Efter att ha flytit runt i poolen på jobbet så fick jag rycka ut och rädda min kära Dahuvid ur sin olycka. Sin vana troden hade han låst in nycklarna i bilen och stod där sött på parkeringen med famnen full med hö när jag kom åkande i  min minibil. Så min kväll har ägnats åt att åka omkring till olika butiker för att hitta ett passande verktyg för att lirke upp en bildörr, men icke. David hade siktat in sig på att hitta en flugsmälla med stålhandtag, men något sådant fanns inte att finna. Till sist, efter mycket joxande och trixande så hivde jag in honom i bilen och tog med honom hem för att inventtar i husetas källare där det mesta finns att hitta. Och mycket riktigt, där fans vad han sökte och efter X antal timmars tråk så var bildörren öppen. Som tack blev jag bjuden på Birger Kung.
Nu har jag hängt tvätt och ska gå och sova. Så var den lediga kvällen till ände.
Natti natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback