Oanade resultat

I fredags tog pappas tants dotter studenten (hängde ni med?) så jag tog mig dit visade upp mig och mina nya skor. Ingen säger väl nej till gratis mat och vin? Tiden blev som vanligt knapp eftersom vi var tvungna att gå till gymmet först, så Zippen fick snällt följa med på kalas, vilket han inte hade någonting emot.
Så blev det skumpa, mat, tårta, vin osv. Min syster dök upp efter sin sminkkurs och käkade lite hon också och sen skjutsade hon hem mig och Zippen. Så fann jag mig själv ensam i soffan på en fredagskväll, lagom lullig och inte alls sugen på att gå och lägga mig. Så sökandet efter aktivitet tog sin början bland mina vänner. På något vis har alla över en natt blivit jättegamla och trötta (precis som jag) och ingen var speciellt sugen på någon form av fredagskvällsaktivitet. Förutom Dahuvid, honom kan man lita på! Så fler trackasseriar av syster ledde till att vi for iväg till rekylgatan för att se på två halvlulliga harådrockare när de spelade guitarrhero, mycket underhållande. Sen var tydligen planen att åka til Sigurdsgatan och kvällens höjdpunkt var när vi alla fyra satt i bilen och lyssnade på Britt-Eriks bamsesaga och sjöng med för fulla halsar. På sigurd brölades det av lokalband och jag fick se folk! Weeha, jag har inte varit ute på år och dar! Så plötsligt fann jag mig själv med en öl mitt i folkvimlet på sigurd, med min syster, mitt X, lite vänner och plötsligt även min make, istället för i soffan på äpplehålegatan. Sängen hägrade inte förrän efter 3 med magen fullproppad av donken och jag somnade med ett leende på läpparna.
Så det kan gå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback