Kör ihjäl ungjävlarna!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5429997.ab

Jag skulle vilja ta dessa ungar, spotta dem i ansiktet, prygla dem tills de gråter och sen kasta dem i en gödselbassäng och låta dem drunkna i avföring. Att göra ett oskyldigt djur illa, att misshandla och döda ett litet djur, någons bebis, är något av det fulaste man kan göra. En människa kan försvara sig, en människa kan ropa på hjälp, en människa kan ha gjort någonting som kan göra att de förtjänar att bli bryskt behandlad. Men en liten katt? Vad kan detta oskylda djur någonsin gjort för att förtjäna att bli plågad till döds av två uttråkade tjejer?

Min Fjant är inte "bara" en katt. Hon ligger på min arm på nätterna med sitt lilla huvud vilande i armvecket. Hon har en dov röst som hon använder enbart när hon vill tala om att hon behöver kela eller när hon pratar med fåglarna utanför fönstret. Hon har en ovandligt kort svans som hon brukar knorra ihop till en liten krumilur när hon kommer gående. Hon äter sin mat uppe på en bänk för att hon annars blir så nervös av de andra katterna och allt som händer runtomkring så hon inte kan koncentrera sig på maten. Hon äter inte de gröna ärtorna i Friskies kattmat. Hon gillar inte hundar eller barn men hon älskar att ligga i påsar och kartonger.
Min BusKotte är inte heller "bara" en vanlig katt. Han har en färg på ögonen som inte är gröna eller gula utan närmast orange. Han har en liten pussmun som gör att han ser stroppig ut när han kommer gående med sin långa, smala kattkropp. Han ligger ner och dricker sitt vatten som en diva. Han tycker om att fiska, men eftersom det enda vatten de har tillgång till är vattenskålarna så brukar han stoppa ner kattmat i vattnet och sitta och fiska dem. Han blir gärna kelad med, men bara av mig och bara på sina villkor. Han blir gärna kliad i nacken, men han tycker inte om att någon tar honom i ansiktet. Han pratar bara vid mycket speciella tillfällen och då är han mycket fåordig.
Snöret är allt annat än ordinär. Han brukar komma upp i sängen när jag jobbat sent och krypa in under täcket. Sen sjungar han mig till söms med huvudet på min arm och ryggen längs min mage och fötterna på mina lår. Han är ständigt hungrig och pratar ofta och gärna med gäll och klar stämma och han blir förnärmad om man inte lyssnar. Snörets favoritplats är innanför dörren på hallmattan, hellst med huvudet på (eller i) en sko där han hör precis vem som kommer eller går. När han är rinktigt hungrig på mornarna biter han i törna för att visa sitt missnöje, men bara lite fölrsiktigt över stortånaglen, för han skulle aldrig göra någon illa. Snöret är helt omedveten om sin storlek och tror att han är en liten, liten kisse fast han vägen 7 kg.
Till sist har vi Pingis, och ingen ska påstå att hon "bara" är en katt. Hon har ett blått och ett grönt öga och hon sjunger kvittrande och älskar att vara i knät och bli kelad med. Hon ser uppnosig ut när hon kommer stuttande med huvuder högt och med ett litet leende i mungipan. Hon är failjens minsting och utnyttjar det till max när hon ömsom putsar och ömsom biter de andra katterna som ständigt förlåter henne för hennes bus. Hon leker med allt hon kan komma över, men förstår sig inte på klösbrädan utan tar ut sin agression på hallmattan.

Om någon skulle få för sig att de har rätten att göra mina katter illa för sitt eget nöjes skull, så fan ta dem! Om de tror att de "bara" är djur som inget känner och inget förstår så ska de fan ta få se på omänsklig behandling. Mina bebisar är det bästa jag har här i världen och de har egna personligheter och egna viljor och det finns ingen som har rätten att sätta sig över det. Släng ungjävlarna på soptippen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback