Vin, Dahuvid och MJ

Igår var jag baskad. Jag var så arg att jag var tvungen att ha tre av vad min man kallar för "rants" innan det gick över. Oftast så brukar det räcka med att jag ringer till något av mina offer och säger "jag behöver kräkas" och så får de snällt sitta och lyssna när jag beklagar mig över hela mänsklighetens idioti och då oftast någon speciell persons överjävliga arslighet. Men den här gången räckte det inte att ringa Thomas. Det räckte inte att prata med stackars Dahuvid som helt oskylldigt och oventande kom förbi för att käka pizza, utan jag fick lov att även ringa Maria och ranta i en halvtimme (minst). Dessutom fick jag hälla i mig ett stort glas rödvin innan det fungerade att existera igen.
Jag är så trött på att jag inte bara är ouppskattad för det jag gör: det jag gör blir inte ens upptäckt! Jag behöver ingen klapp på axeln och få höra att jag är underbar, men om man verkligen anstränger sig så som jag gör så kan den man gör det för åtminståne märka att man gör det!? Jag var så trött och så ledsen, och framför allt arg, att jag viste inte vart jag skulle ta vägen. Och till råga på allt: att dra in personer jag älskar i det hela? Jag kan bli tokig på mina nära och kära, jag kan vilja strypa dem en och en ibland. Men om någon av dem kritserarar eller felbehandlar någon annan när de inte förtjänar det, då bli jag oxtokig.
Till sist så lugnade jag mig och kunde sitta ner och kolla på Michael Jacksons minnesstund som en normal människa. Eller ja, som mig själv. Jag och David konstaterade att vi kommer hamna i helvetet. Men för att vara en minnesstund var det faktiskt inte speciellt gripande och jag som kan gråta för det mesta fällde inte en tår. Det enda jag tänkte var: men låt människan vara! Det är intressant hur många som nu helt plötsligt bryr sig när hela jävla världen har fullständigt skitit i honom och hans sina i många, många år. Britney Spears rakar av sig håret och kastar lite glass på några fotografer, och förlorar på en gång vårdnaden om sina barn, blir inlagd på psyket och hennes pappa tar över kontrollen av hennes ekonomi. Michael Jackson vanställer sitt ansikte, byter hudfärg, skaffar en apa, slutar äta, blir anklagad för att vara pedofil, skaffar barn på olika mystiska vis, maskerar sina barn, maskerar sig själv, går omkring i pyamas, handlar upp hela varuhus, bor på en nöjespark, klättrar i träd och pratar med babyröst, och inte en jävel gör någonting? Makes sense?
Det där, kära vänner, var en rant.

Kommentarer
Postat av: Helena

jag grät en skvätt. o skrattade. hörde av dahuvid att ni kanske kommer att hamna i helvetet av det ni sa .. och ja det tror jag med ;) hehe.. men iallafall . .nu får mj äntligen vila. o det är bra.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback