Tuffingord

Ibland räcker något så litet för att få mig så irriterad att jag tror jag ska slänga mig framför tåget i ren frustration. Det går en hemsk radioreklam där sångaren från Europe säger: "så lyssna på vår nya phe-latth-a...!" Först och främst, bara ordet "platta" är sjukt irriterande. Sen kan de aldrig bara säga "platta" så att det rimmar på "fatta" eller "natta" utan de måste stöna fram det i nått plötsligt anfall av storhetsvansinne: "Vår nya *sug in luft* ~phelattha~ *phuuust* " som om de är de enda människorna i Sverige som någonsin gett ut en skiva i sitt liv. Och den där jävla radioreklamen fick mig att tänka på folk som säger "gadda" eller "gaddning". Det finns inte många frågor som stör mig mer än folk som frågar: "har du gaddat dig nå mer än?" eller "får jag se nya gaddningen?". Speciellt folk som inte har några egna tatueringer utan bara har hört andra "tuffa" människor prata om sina "gaddningar". JAG ÄR TATUERAD! Inte en enda jävla gadd har jag och jag har nästan aldrig blivit gaddad eftersom jag är noga med att inte skrämma getingar och bin.
Och folk som säger "hojen" om motorcykeln! Gud så frusterande! "Vi ska ta en sväng på hojen" *pha!*
Fan, nu MÅSTE jag dricka vin! så upprörd blev jag!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag är nog också litte upprörd, får jag dricka med dig :P

2009-07-03 @ 19:44:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback