The Grebbestadsemester!



Så tog jag och Johanna oss de 50 milen som ligger mellan Västerås och Grebbestad. Med blott ett kort stopp vid Rasta utanför Grums och någn liten, liten tvekan om vägen, så var vi framme på knappt fem timmar, dvs ca 12.30. Rummet var litet men nyttt och rent, dooleys var sött men gick att dricka i kaffet och framåt kvällen kom solen fram den där första dagen. Vi firade gott med att sätta oss på Terassen och titta på norrmän som drack champagne.

 Johanna är sniigg

Vädret  var lite si och så på vår lilla semster, och när vi på måndagen satt på Dockside och tog en öl så bestämde sig vädergudarna för att det skulle börja spöregna. Tanum Strand ligger ca 1 km från Grebbestad och vi bodde dessutom på andra sidan Grebbestad från Tanum, vilket skulle ge oss en fin promenad på ca 2 km i regnet. Vi tänkte att "nej, det låter som en dum idé" och kom fram till att det nog var bättre att lita på vad vädergudarna visade i vårt öra och istället beställa in lite mat och en flaska champagne, samt vira in oss i varsinn mysig filt.

 Reeegnet!

och skuuuumpan!

Vi stannade inne den kvällen och mös framför en bra film. Vi var nästan rädda att det skulle bli sol för vi ville hellre stanna inne med vår pizza än kravla oss ut. Tvi och blä.
Dagen efter däremot bjöd på sol och riktigt västkustsemester.
 Krossekärr

 "girls just wanna have fuu-hu-n!"



Denna dag blev dock lite abrupt avslutad. Dock är detta ej rätt forum för den historien: låt oss bara säga att sol, för lite mat och inget vatten är dåligt ihop med några glas vin. Men kul var det, och Johanna klämde in ett och annat frieri där under bordet. Hej och hå och jag betalade iaf taxin.

Onsdag och gå i affärer eftersom våra vidbrända kroppar inte ville ligga i solen. Bruce Springsteenkopian och Mange förgyllde dagen innan vi skuttade vidare till Kajutan som serverade dålig mat men gott vin. Snorkig servitör, men gott vatten, och vad mer kan man begära?



Under vår shoppingtur i Grebbestad inhandlade jag ett krabbfiskedon, vilket är en klädnypa i ett snöre. Johanna, som nästan aldrig varit på västkusten (och således aldrig sett en manet: "bläää, vad äckligt!") ville fiska krabbor och eftersom jag kunde skylla på henne så var jag mer än villig att visa hur man gjorde. Att jag hade minst lika kul som had hon hade behöver vi inte tala högt om.






På torsdagskvällen kom Johannas syster Sara och min karl Thomas dit och joinade vår lilla semsterfamilj. Vi dukade upp med rökt makrill, kokt potatis, skagenröra, kräftstjärtar i vitlöksås och en stor burk hjortronsås i trädgården. Mys så det heter duga!

Vi hann inte mer än vakna innan Johanna kom fram till att vi skulle fiska krabbor igen. Så det var bara att packa ihop oss och åka det. Men den här gånge lät jag den stå för fiskandet, Thomas kan ju annars tro att jag är barnslig.



Jag passade på att bada och även om det ser jävligt kallt ut så var det inte det när man väl kom ner. Däremot så har jag aldrig gillat det snuskiga sjögräset på botten så det blev en ganska kort visit trots allt.



Kvällen avslutades med räkfrossa på Macri och vi hade en sjukt trevlig kväll. Thomas blev sjungen för och alla var glada. Han blev även misstagen för att vara Lars Winnerbäck och det gör mig absolut ingenting. Han har nog  varit Winnerbäck både en och två gånger i mina fantasier :)

Och så till sist: Dagen D, Thomas födelsedag och den obligatoriska födelsedagshatten var med!



Kvällen avslutades på Grebys där vi käkade skaldjurstallrik tills vi nästan spydde, sen avrundade vi det hela med jodgubbar och glass. Bra drag. Thomas träffade en pratglad servetris som han faktiskt pratade med fast jag gång på gång har sagt att han inte får snacka med tjejer. Hon bjöd på en desert eftersom det var hans födelsedag, så nu måste jag hitta henne och döda henne, men det ska nog inte vara några större problem.

Veckans höjdare:

"Frida, du är gift, då ska  man vara otrogen!"
"Jag ska bara gå in på toaletten och ta mig en slurk"
"Oh, jag måste sjunga med! `Hooker my feelings, nananananaaaa`"
"Thomas du är så snäll, kan inte du gifta dig med mig istället?"

Kommentarer
Postat av: Sara

Det va faktiskt jag som betalade taxin!!!

2009-07-21 @ 09:37:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback