Semester!

http://www.youtube.com/watch?v=7y0xJZ66Yto&feature=related

I morgon bitti bär det av till den västra kusten av vårt avlånga land. Jag har packat ner vinet, sängkläderna och kameran för här kommer det behövas bildbevis. Två förvirrade unga kvinnor ska på semester och bo i en lägenhet på 30 kvm. Vi bor ca 100 m från systembolag, ICA och fiskaffär, 20 m från havet och 2 m från en gräsmatta. Jag har solstolar med mig. Vi har en extra sovplats så man borde egentligen gå ut på darkside och försöka hitta en liten slav som kan följa med som fylla på de tomma glasen. Men man kan kanske inte få allt här i världen.
Min mamma ringde nyss för att tala om att hon dricker ekologiskt vitt vin med nyplockade smultron i. Jag tycker att hon är lite gay. Men så spenderar ju hon sina somrar med att sitta på en stol i trädgården och titta på grodorna i dammen också, när hon inte spontanplockar ogräs i rabatten så att lastbilschaffisarna får en mer eller mindre uppskattad trosuppvisning av en något överviktig medelålders skultunabo. Nåväl. Det är fan inte underligt att mab lev som man blev med de förutsättningar man har. Men alla har vi samma förutsättningar här i livet, fråga moderaterna.

Hur som hellst, Thomas väntar på att få titta på "låt den rätte komma in" och äta godis, så jag ska väl göra min plikt som fru och sätta ner arslet i soffan. Godkväll.

(i kväll fick jag ett glas vin!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback