Packa sig lite

Idag har jag varit på Systemet med Johanna och packat inför vår semester. Meningen med vår lilla utflykt var att handla på oss det vi kunde behöva för första dagen eftersom vi kommer dit på en söndag när systemet är stängt. Vi kom fram till att vi redan hade lite rött vi kunde ta med oss men att vi behövde någonting vi kunde svalka oss med om det skulle bli varmt. Jag föreslog rosé, Johanna sa champagne. Så det blev både och. Sen kom vi fram till (högt och ljudligt) att vi behövde någonting att "suga på" senare på kvällen, vilket blev en liten dooleys. Sen var det tvunget att ha lite cider, så det blev lite sabai och kopparbergs. Ett par hallonöl dök ner bara för sakens skull. Vid det här laget hade jag gett upp att försöka låtsas som att jag hade kontroll på det hela så vi plockade upp två Bengt i boxen också och kalaset för "första dagen" slutade på 700 kr.
Sen gick vi till apoteket och köpte plåster för Johanna konstaterade att vi kanske skulle stuka tummen. Tja, vi tog lite resorb och svampmedcin när vi ändå höll på. Semester, semester, here we come!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback