Kära Aftonbladet...

Mitt namn är Frida och är student på beteendevetenskapliga programmet på MDH, med intresseinriktning på fetishism och avvikaridentiteter.
Jag har en fråga till dig som är chefredaktör och ansvarig utgivare på Aftonbladet angående en artikel som ni publicerade igår. Jag skulle vilja veta vilka tankar som låg bakom att ni valde att publicera en mycket riktad och kritisk artikel om Västra Å herrgård i Åsbro, samtidigt som ni har en artikelserie om Pridefestivale i Stockholm? På pridefestivalen medverkar många fetishklubbar och -medlemmar som förespråkar precis samma saker för sig själva som homosexuella, bisexuella och transsexuella personer gör. Man anser att man bör få bemyndigande från omvärlden på samma vis som andra personer, vare sig man följer normen eller ej. HBT-kampen tycks ni stödja i och med era artiklar om denna festival, men denna "porrklubb" ställer ni er mycket kritiska och nästan hånfulla till i och med denna artikel?
Hur går detta ihop undrar jag då, och många fler med mig.
 
mvh
/Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback