Hångel och otrohet....

Av ett misstag började jag kolla på "the city" på MTV (ni vet den där idiotiska serien som ska vara en realityserie men som är så uppenbart regiserad att det bara klänns idiotiskt att folk verkligen går på att det är på riktigt) och så fastnade jag i en liten konflikt som rådde. Tjejen A var ihop med, och bodde ihop med, killen B. A var bortrest och då hade B haft fest med en massa tjejer och nån hade sett att han hånglade med tjejen C. Detta spred sig som en löpeld och kompisen D konfronderade B och talade om för honom att flickvän A skulle få höra ryktet och att det var bäst för B att han talade om för A på en gång vad som hänt. B hämtar upp A på flygplatsen och berättar att det florerar ett rykte om att han skulle kysst tjejen C, men att det inte var sant (även om dte  var uppebart att det faktiskt var sant). Sen följde en lång intrig om vad som var sant eller falsk och en massa dravvel. Av någon anledning så kom jag att tänka på hur den diskussionen hade låtit om det var jag och Thomas som hade den:

Thomas: Vi hade en liten fest i helgen....
Frida: Var det tjejer där?
Thomas: Ja, såklart.
Frida: Du får ju inte prata med tjejer!
T: Nej, det gjorde jag inte heller. Jag hånglade bara lite med en.
F: Jaha, men dåså.
T: Hur har du haft det då?
F: Jodå, jag fick en bag in box så jag har varit nöjd hela semstern!


Men det är klart, det är nog mer troligt att en sådan diskussion skulle låta mer såhär:
Frida: Hej baby! Har du haft det bra?
Thomas: Ja, men nu har jag ont i händerna.
Frida: vet du, vet du, vet du, vet du?????
T: Nä, vaddå?
F: Jag fick hånglas i helgen!
T: Jaha, så trevligt. Med vem?
F: Det vet jag inte men han var söt!


Vad mycket enklare det blir när man är så naivt övertygad om att den man lever med aldrig kan hitta nån som den passar bättre ihop med än en själv, och att denne inte heller VILL ha någon annan.  Bra bra.
:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback